RAL sejler forsyninger ud for Forsvaret

Forsvarets stationsspecialister og siriuspatruljerne skal være forsynede for et helt år ad gangen, indtil det igen bliver muligt at sejle frem med nye forsyninger. Derfor er Arctic Line A/S’s skib Malik Arctica nu på vej mod Station Mestervig i Nordøstgrønland.

Foto: Arktisk Kommando.

I løbet af foråret bliver der pakket på livet løs, så sommerskibet kan sejle afsted med alle de mærkværdige ting, der kan blive behov for i løbet af et år.

Det er for eksempel en speciel saks til klipning af hundenegle, særlige vitaminer, et hav af byggematerialer, ammunition med mere. Disse ting er nu på vej til Mestersvig, og herefter sejler skibet videre mod Ella Ø og Daneborg.

Se flere billeder ved at følge linket HER

Kilde: Arktisk Kommando

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Ny kampagne skal fremme trivsel og respekt på danske skibe

14.06.2026Maritimedanmark.dk

Igennem Panama Kanalen på 28 sekunder

Annonce

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Justitsminister vil skærpe sikkerhed på havnene

09.06.2026Maritimedanmark.dk

Havvindmølleparker kan også producere fødevarer

29.05.2026Maritimedanmark.dk

LNG-tankskib sejler nord om Rusland

28.05.2026Maritimedanmark.dk

Lær mere om Danmarks ny havforskningsskib

27.05.2026Maritimedanmark.dk

Greenpeace advarer mod industriel udnyttelse af dybhavet

16.05.2026Maritimedanmark.dk

US Navy vil bygge nye slagskibe

30.04.2026Maritimedanmark.dk

Det var tæt på at gå helt galt

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle