Nyt it-system giver RAL store problemer
Et nyt it-system giver Royal Arctic Line store problemer med at levere gods til tiden fra terminalen i Aalborg. Der opleves store forsinkelser på udlevering af gods, der sejles fra Grønland til Aalborg via Royal Arctic Line. Ifølge rederiet kan der gå måneder, før alle problemer med it-systemet er løst.
”Vi har problemer med at få forskellige systemer til at ”tale” sammen. Det har medført en del forsinkelser i databehandlingen. Dette går ud over kundernes internetadgang, toldbehandling og veterinærtilsyn”, skriver kommunikations- og marketingchef Ann-Britta A. Olsvig, Royal Arctic Line, i en mail til Sermitsiaq.AG.
Det nye bookingsystem driller Royal Arctic Line voldsomt, og det har i særlig grad ramt godsudleveringen i Aalborg, oplyser selskabet til Sermitsiaq. En omlægning af de interne arbejdsprocesser har også udfordret selskabet og er medvirkende årsag til forsinkelserne.
”Vi regner med, at systemet vil stabilisere sig inden for et par uger. Derefter vil der være en yderligere periode med tilretninger de næste par måneder. Derefter skulle systemet være på et niveau, hvor vi kan begynde at fungere normalt”, skriver kommunikationschefen.
Royal Arctic Line har været nødt til at udskifte det gamle it-system, da det ikke længere kunne vedligeholdes, og det derfor var nødvendigt at anskaffe et nyt. Rederiet oplyser, at man kan tilmelde sig et specielt nyhedsbrev på selskabets hjemmeside, der holder kunderne opdateret om situationen.
Kilde: Sermitsiaq