Nyt CMA CGM containerskib uden bulb
De sidste 30 - 40 år har det været god tone blandt skibskonstruktører at forsyne alle større skibe med en bulb, der bryder vandet og reducerer modstanden. Efter indførelsen af slowsteaming er bulben blevet mindre. Franske CMA CGM tager nu skridtet fuldt ud og fjerner bulben helt på den næste generation ULCVére.
De sidste 30 - 40 år har det været god tone blandt skibskonstruktører at forsyne alle større skibe med en bulb, der bryder vandet og reducerer modstanden. Efter indførelsen af slowsteaming er bulben blevet mindre. Franske CMA CGM tager nu skridtet fuldt ud og fjerner bulben helt på den næste generation ULCVére.
Slowstreaming er kommet for at blive, og derfor er der ifølge CMA CGM ikke længere brug for en bulb til at bryde vandet. Rederiet har bestilt ni ultrastore containerskibe (ULCV) i Sydkorea, der alle vil blive leveret uden næse (bulb).
Da skibene blev kontraheret sidste år, viste en tegning skibene med en traditionel bulb - men den er nu droppet.
Ud over at være næseløse er den nye serie LNG-drevet og har en kapacitet på 22.500 TEU.
Redaktionen