Nyt Bookingcenter hos Royal Arctic Line
Royal Arctic Lines seneste kundetilfredshedsanalyse viser generel tilfredshed med deres ydelser. Selskabet vil dog være endnu bedre. Man har oprettet et centralt bookingcenter, hvor medarbejderne skal sørge for, at alt gods når frem til rette modtager - så nemt, hurtigt og billigt som muligt.
Bookingcenteret varetager alle bookinger med Royal Arctic Line, som afsendes fra eller internt i Grønland. Forsendelser fra Danmark til Grønland skal bookes i Grønlandshavnen i Aalborg. Forsendelser fra Island, Canada og USA skal bookes via Eimskip.
Hvis kunderne benytter muligheden for at booke godset på forhånd - inden man kører til nærmeste havn for at indlevere – så bliver de sikret:
Mindst mulig ventetid ved indlevering
Høj kvalitet, hurtig ekspedition, og størst sandsynlighed for at få godset med det skib, der passer bedst
Bedst mulig rådgivning om pris, særlige godstyper, indpakning og forsikring
Hjælp til hurtig ekspedition.
Jo bedre forberedt kunden er, jo hurtigere og nemmere kan ekspeditionen foregå.
Her følger en liste over de oplysninger, kunderne helst skal have parat:
Afsenderhavn Modtagerhavn Ønsket skibsafgang Afsenderens navn + adresse + email+ tlf nr. Modtagerens navn + adresse + email+ tlf nr. Fragtbetaler (afsender eller modtager)* Antal kolli eller paller Container type/størrelse** Godsets mål: længde, bredde, højde, vægt Godsbeskrivelse Forsikringspræmie
*I de havne hvor Royal Arctic Line ikke har havnekontorer, skal fragten betales inden godset afsendes. Godset skal ligeledes være betalt før dette sendes fra en Royal Arctic Line havn og til en bygd.
**Gælder kun for FCL forsendelser (hele containere).
Kilde: Royal Arctic Line