Nordic Bulk sætter rekord i svært marked
Tørlastrederiet Nordic Bulk Carriers har netop afleveret et rekordregnskab for 2018, trods et svært marked. Årets resultat landede på 6,1 mio. dollar, hvilket er godt 2 mio. dollar bedre end 2017. Resultatet leveres på baggrund af en omsætningsstigning på knap 15 mio. dollar til 191 mio. dollar.
I årsregnskabet lægger selskabets ledelse ikke skjul på, at Nordic Bulk Carriers opererer i et særdeles volatilt marked, der fortsat er præget af en svag efterspørgsel og “rater, der er tæt på det laveste niveau siden 1985”.
Men alligevel opnåede rederiet altså en rekordindtjening i 2018, hvilket betegnes som “i overensstemmelse med forventningerne”.
Nordic Bulk Carriers opererer over hele verden, men har specialiseret sig i ice-class tørlastskibe. Rederiet blev således i 2010 den første operatør, der benyttete den nordlige rute, da de transporterede jernmalm fra Nordnorge til Kina gennem det russiske hav.
Tre år senere skabte Nordic Bulk Carriers igen historie i Arktis. Det skete, da MV Nordic Orion som det første fragtskib nogensinde benyttede Nordvestpassagen til at fragte en last kul fra Vancouver og Finland.
Rederiet, der er en del af Pangaea Logistics Solutions Ltd., beskæftigede i 2018 i gennemsnit 12 medarbejdere.
Kilde: Nordic Bulk Carriers