Mols-Linien skifter navn til ... Molslinjen
Mols-Linien ekspanderer og skal snart også overtage besejlingen af Bornholm. Derfor er der behov for et nyt navn til både rederi og ruter, mener selskabet. Rederiet står dog næppe overfor den største branding-kampagne med valget af det nye navn: Molslinjen.
Væk med bindestregen og den forældede stavning. Og så er det nye navn på plads: Molslinjen. Bag den - tør man vel sige - konservative navne ændring ligger en analyse fra bureauet Cosmic People, der afdækker et tårnhøjt kendskabsniveau til rederiets nuværende navn, Mols-Linien, der scorer en kendskabsgrad på 95 procent i et repræsentativt udvalg på 500 personer.
På den baggrund har rederiet ikke overraskende valgt at nøjes med en modernisering af det velkendte brand. Men udover fjernelsen af bindestreg og gammel stavemåde indfører rederiet nye rutenavne.
Ruterne over Kattegat kommer til at hedde Molslinjen, mens Østersøruterne skal hedde Bornholmslinjen.
”Mols-Linien vokser, og det er helt naturligt, at vi som led i brandingprocessen tilpasser og moderniserer navnene, så de flugter vores ruter og gæster. Det er vigtigt, at gæsterne har oplevelsen af, at Mols-Linien er deres rederi, og det skal navnene afspejle, på en måde som giver mening hele vejen rundt,” siger Jesper Skovgaard, kommerciel direktør hos Mols-Linien.
Selskabet vil implementere de nye navne og et nyt logo løbende i forbindelse med præsentation af nye færger og rederiets overtagelse af besejlingen af Bornholm.
Mols-Linien har ikke regnet på, hvad navneskiftet koster. "På bedste Mols-linie maner bliver det implementeret omkostningsbevidst og stille og roligt," siger Mols-Liniens PR- og kommunikationschef, Jesper Maack.
Kilde: Mols-Linien.