Maersk vinder 1. præmie ved filmfestival
A.P. Møller - Maersk har vundet hovedprisen, Grand Prix, ved den prestigefyldte Cannes Corporate Media & TV Awards festival for sin kampagne “The Heart of Trade”. Det er samtidig første gang, at den fineste pris går til et danske produktionsselskab.
Maersk´s online branding-kampagne "The Heart of Trade” skal promovere virksomhedens passion for handel gennem en række film, hvor de medvirkende er fundet blandt Maersk´s mere end 60.000 kunder.
Og det gør kampagnen altså så godt, at den i går aftes blev tildelt hovedprisen, Grand Prix - The White Dolphin, da den berømte sydfranske filmby lagde rammer til Cannes Corporate Media & TV Awards, der i år samlede mere ned 260 gæster til prisoverrækkelserne.
“Gennem Heart of Trade kampagnen sætter vi fokus på det menneskelige perspektiv med et lille udvalg af store historier om lokale iværksættere, der skaber vækst og velstand i lokalsamfundet gennem handel,” siger Jon Black Andersen, der er Head of Corporate Branding i A.P. Møller Maersk.
Siden lanceringen har 5,5 mio. mennesker set videoerne online. Kampagnen er produceret af det danske produktionsselskab M2Film. Ud over hovedprisen vandt kampagnen også priser i flere delkategorier.
Se eksempler fra kampagnen herunder og en reportage fra prisoverrækkelsen i Cannes i aftes.
Kilde: Maersk