Mærsk tæt på en million Facebook fans
Mærsk får mere og mere succes på de sociale medier, og nærmer sig nu en million fans på Facebook. På verdensplan arbejder omkring 50 mennesker med at øge og forbedre koncernens tilstedeværelse på sociale medier.
”Vi vil have folk til at engagere sig endnu mere i Mærsk. Både medarbejdere, kunder og kommende medarbejdere”, siger Anna Granholm-Bruun, corporate brand manager i Mærsk Group til DR Nyheder.
Trine Maria Kristensen, der er freelance rådgiver, er meget imponeret over udviklingen hos Mærsk.
”En million fans er meget for et firma som Mærsk. For koncernen sælger jo ikke Coca Cola eller lignende produkter, som vi forbrugere har berøring med i dagligdagen”, siger Trine Marie Kristensen til DR.
Særlig roser hun Mærsk for at være blevet visuelt brand på Facebook.
”Mærsk har opbygget et visuelt brand. De viser menneskene, havnene og skibene, siger Trine Maria Kristensen.
Satsningen på sociale medier har bl.a. betydet, at Mærsk rekrutterer medarbejdere langt bedre, fordi koncernen i forvejen er i kontakt med potentielle jobansøger på sociale medier,
Kilde: DR Nyheder