Maersk Line´s serviceniveau falder
Maersk Line var en gang blandt de mest præcise containerrederier i verden. Sådan er det ikke mere. Langt fra. Maersk Line er nu droppet ned på en 8. plads. Og Maersk Line´s COO, Søren Toft, erkender overfor ShippingWatch, at rederiet har et problem.
“Overordnet set har industrien et serviceproblem, men Maersk Line er heller ikke selv tilfreds med serviceniveauet. Jeg tror, det hænger sammen med, at rederierne har været hårdt presset i flere år og har måttet skære i omkostningerne.
Det er gået ud over servicen. Men vi er nødt til at tage os sammen og gøre noget ved det, for ellers kommer der nye spillere ind og overtager markedet, siger Maersk Lines COO, Søren Toft til ShippingWatch.
Trods nye alliancer, der skulle forbedre servicen overfor kunderne, er det endnu ikke sket.
Hamburg Süd, der som bekendt fornylig er købt af Maersk Line, har igennem en længere periode ligget i toppen af statistikken. Således kunne Hamburg Süd i april måned glæde sig over, at de lå helt i top på SeaIntel Global Liner Performance rapporten for februar 2017 - for tredie gang i træk. Målt på gennemsnittet i 2016 indtog Hamburg Süd en anden plads blev de tyve rederier i undersøgelsen.
Kilde: ShippingWatch