Maersk investerer i ny digital handelsplatform
Maersk Line har i lighed med flere af sine konkurrenter besluttet at investere i den nye digitale platform New York Shipping Exchange (NYSHEX), som det tredie stiftende medlem. Målet for NYSHEX er at tilbyde digitaliserede og standardiserede fragtkontrakter.
“Vores investering i NYSHEX er endnu et eksempel på vores engagement i forhold til at blive en nøglespiller i industriens digitale transformation. Denne platform vil hjælpe os med at udvide vores række af digitale produkter og services og i sidste ende øge kundeoplevelsen,” siger Maersk Line´s chef for revenue management, Peter Hildebrandt.
Containerrederierne CMA CGM og Hapag-Lloyd gik i efteråret med på den nye digitale platform, der også tæller MOL, OOCL og Cosco.
“Vi er meget glade for, at få Maersk Line med som et stiftende medlem af NYSHEX. Maersk Line har været en pioner i forhold til mange digitale initiativer og vi er glade for at skulle arbejde sammen i forhold til at digitalisere fragt-kontrakt-processen og forbedre pålideligheden,” udtaler Gordon Downes, der er CEO i NYSHEX.
Maersk Line vil begynde pilotforsøg på platformen i marts i år.
Kilde: World Maritime News