Maersk glæder sig over stort engagement
Maersk Line er nødt til at tilpasse sig de forandringer, som påvirker rederiet udefra. Det er rederiets kommentar til den nye bog om Maersk Line ”Kulturskælvet i Maersk Line”, der beskriver de sidste 10 års omfattende forandringer i rederiet.
”Bogen illustrerer det store engagement, som både nuværende og tidligere medarbejdere udviser for virksomheden, og det kan vi kun glæde os over”, siger kommunikationsdirektør i Maersk Line Birgitte Henrichsen i en kommentar til bogen.
Desuden forklarer hun, at Maersk Line er nødt til at tilpasse sig de løbende forandringer i konkurrence- og forretningsbetingelser.
”Med nye muligheder i markedet, ændrede konkurrencevilkår og nye måder at drive forretning på, forandrer vi hele tiden vores adfærd”, siger hun.
Bogen er skrevet af Lars Jensen, der fra 1998 til 2010 arbejdede i Maersk Line, blandt andet som chef for global markedsanalyse. Senere har han grundlagt analysevirksomheden Seaintel.
Kilde: Berlingske Business