Maersk Broker chef går på Twitter-kur
Topchefen i Maersk Broker, Anders Hald, har taget i mod en “Twitter-udfordring”, hvor han i den kommende tid må kommunikere med medarbejdere og kunder via sociale medier og kun med højst 40 karakterer. Det skal skærpe kommunikationen.
“På sociale medier har du kun et par sekunder til at tiltrække opmærksomhed når mennesker scroller ned gennem deres feed. Et kort, præcist ordvalg er ofte mere effektivt,” forklarer en talsmand for Maersk Broker til TradeWinds.
Ofte bliver udtalelser fra topchefer lange og komplicerede, specielt når de skrives ned. Og jo længere end historie er, jo færre læser den, tilføjer han.
Anders Hald har startet sin kur i går med inden for 140 karakterer, at skulle svare på spørgsmålet: Hvem er Maersk Broker?
“Nogle gange “less is more”. Så Twitter-testen gør det muligt for os at kommunikere meddelelser, der er præcise og lette at afkode og derfor formentlig oftere bliver læst og husket,” siger talsmanden.
Trods havnet - Twitter-udfordringen - vil udfordringen finde sted på Linkedin og Facebook, skriver TradeWinds.
Kilde: TradeWinds