Læsø sætter færgetaksterne ned fra 1. maj

At færgetakster sættes op er ikke så usædvanligt. Men at de sættes ned, er ikke hverdagskost. Men det er netop hvad der sker på Læsø, hvor Færgeselskabet fra den 1. maj sænker priserne med op til 30 procent. Dog kun udenfor højsæsonen.

Beslutningen blev truffet på et møde i kommunalbestyrelsen mandag aften, og er blevet mulig pga. et stort overskud i det kommunalt ejede færgeselskab.

Efter nedsættelsen kommer det f.eks. til at koste 300 kroner at få en bil med til Læsø uden for højsæsonen, mod 425 kroner i dag.

Målet er at lokke flere turister til øen samt at styrke det lokale erhvervsliv. Kommunalbestyrelsen håber også, at det snart bliver billigere at fragte gods til Læsø.

Kilde: P4 Nordjylland

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

25.06.2026Maritimedanmark.dk

Scandlines anker Konkurrencerådets afgørelse

24.06.2026Maritimedanmark.dk

Scandlines har taget for høje priser

Annonce

25.06.2026Maritimedanmark.dk

Everllence nu på amerikanske hænder

24.06.2026Maritimedanmark.dk

MSC Baltic III brydes op i to dele

24.06.2026Maritimedanmark.dk

Plan for evakuering af skibe i Den Persiske Bugt

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Trafik gennem Hormuzstrædet tager til

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Danmark sender bidrag til Hormuzstrædet

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Rohde Nielsen afslutter stort projekt i Frankrig

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Politikere vil ikke levetidsforlænge færger

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle