Ikke flere bananer til Göteborg

KORT NYT: Gøteborg Havn har haft sit sidste anløb af Chiquitas bananbåde. Efter mere end hundrede år flytter den svenske bananimport nu fra Gøteborg til Helsingborg, hvor havnen har indgået en ny rammeaftale med den store bananeksportør.

Bananimporten vil fremover foregå via havnen i Helsingborg, hvortil et MSC containerskib vil ankomme en gang om ugen med 85 containere fyldt med bananer. 35 af containerne vil herfra blive omlastet til Norge og Finland.

Containerskibet vil samtidig laste et tilsvarende antal tomme containere for hjemtransport.

Kilde: Sjöfartstidningen

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

24.06.2026Maritimedanmark.dk

Dansker medstifter af nyt tørlastrederi

13.05.2026Maritimedanmark.dk

Norden udvider flåde med fire Handysize

Annonce

25.06.2026Maritimedanmark.dk

Everllence nu på amerikanske hænder

24.06.2026Maritimedanmark.dk

MSC Baltic III brydes op i to dele

14.04.2026Maritimedanmark.dk

Ny aftale sikrer Feggesundfærgen

01.04.2026Maritimedanmark.dk

Stor hotelpram har forladt Vordingborg

30.03.2026Maritimedanmark.dk

Hvide Sande Havn henter rekordomsætning

27.03.2026Lotek A/S

Sponseret

Lotek styrker sin position som totalleverandør af brandsikring gennem nyt strategisk samarbejde med Incendium AB

18.03.2026Maritimedanmark.dk

Stena Bulk skifter ud i toppen

12.03.2026Maritimedanmark.dk

Maersk-chartret skib ramt af fragmenter fra projektil

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle