Hvordan tiltrækker man de dygtige unge
Facebook-reklamer er ikke nok, hvis man vil tiltrække de dygtige unge til Det Blå Danmark. Man skal vise dem, hvordan dagligdagen i Det Blå Danmark i virkeligheden er. Det var et af budskaberne på en konference, hvor World Careers havde samlet Det Blå Danmark til en peptalk om, hvordan man får fat i fremtidens generationer.
”De unge er skarpere og langt mere kvalitetsbevidste, end de fleste tror. De er ikke til fals for dårlige Facebook-reklamer og ”bling-bling”. De dygtige af dem – og dem findes der masser af – vil have kvalitet, seriøsitet og autenticitet. Man kan ikke bare reklamere sig ind i hjertet hos de unge, man er nødt til at vise dem, hvordan vores verden i virkeligheden er, for, at de tror på dig”, siger Anne Bay Riisager, kampagneleder for World Careers hos Danmarks Rederiforening.
”Vi kan se, at når vi bruger de rigtige virkemidler og får skabt den rigtige dialog med de unge, så formår vi at hæve kendskabsgraden markant. I dag er det mere end 40 procent af de unge i vores målgruppe, der kender til Det Blå Danmark. Det er markant flere, end for bare få år siden. Men det kræver en kontinuerlig hård kamp, for konkurrencen fra andre brancher og virksomheder er massiv. De dygtige unge er en eftertragtet vare”, tilføjer Anne Bay Riisager.
Mere end 70 repræsentanter for virksomheder, rederier, de maritime skoler m.m. deltog i Next Gen-debatten.
Kilde: Danmarks Rederiforening