Hoyer øger satsningen i Korea
Den koreanske marine- og offshore-branche oplever en afmatning på grund af lav vækst og lav oliepris, der rammer antallet af nybygninger. Men frem for at se det som en begrænsning, styrker Hoyer Motors sin tilstedeværelse i Korea.
”Der placeres simpelt hen ingen eller ganske få ordrer inden for marine- og offshore-branchen. Gennem de senere år har Sydkorea satset kraftigt på at etablere sig inden for netop offshore, og derfor mærker de koreanske værfter den kraftige nedgang i sektoren”, siger Thomas Klausen, adm. direktør for Hoyer Motors Asia.
Afmatningen giver øget konkurrence om de få ordrer. I Busan, Sydkorea, hvor Hoyer har et lokalt salgskontor, mærker man også afmatningen. Det slår dog ikke Hoyer Motors ud af kurs, tværtimod øger virksomheden tilstedeværelsen i Sydkorea. Udover ansættelsen af nye medarbejdere og indflytningen i større lokaler i Sydkoreas maritime kraftcenter Busan handler det om at styrke og dyrke nye samarbejdsrelationer i landet.
”Potentielle kunder, som måske tidligere ikke har haft interesse eller tid til at se på samarbejdsmulighederne med Hoyer, ser sig måske nu om efter nye partnere, som kan stille dem bedre i konkurrencen inden for deres produktområde. Vi skal derfor være rustede til at kunne vedligeholde vores eksisterende kunder, men samtidig også være i stand til i endnu højere grad at arbejde imod nye, potentielle kunder”, siger Thomas Klausen.
For kunderne på det koreanske marinemarked kan afmatningen netop være det pit stop, der får dem til at se sig om efter nye samarbejdspartnere.
”De har mulighed for at evaluere på deres samarbejdspartnere. Har de den rigtige leverandør af de vigtigste komponenter? Er der alternativer, som kan stille dem bedre i den øgede konkurrence? Hos Hoyer er vi overbeviste om, at vi kan tilbyde nye, potentielle kunder et særdeles konkurrencedygtigt alternativ
til deres nuværende leverandør”, siger Thomas Klausen.
Kilde: Hoyer Motors