HH-færger tager markedsandele fra bro
For første gang siden Øresundsbroen åbnede for 12 år siden, er det lykkedes HH-færgerne på Helsingør - Helsingborg overfarten at tage markedsandele fra Øresundsbroen. Samtidig stiger kundetilfredsheden.
I maj måned transporterede Scandlines 704.000 passagerer, 144.800 personbiler og 32.800 lastbiler mellem de to byer. Tallene markerer en lille, men vigtig fremgang.
”I et svagt marked, hvor volumenerne generelt er faldende, er vi glade for at kunne konkurrere med Øresundsbroens aggressive prispolitik. Forhåbentlig er det en indikation af, at de investeringer, vi har foretaget, betaler sig på lang sigt, ikke mindst gennem flere og mere tilfredse kunder”, siger Henrik Rørbæk, route director på Helsingør - Helsingborg overfarten, til Helsingør Dagblad.
I de seneste måneder har Scandlines Helsingør-Helsingborg investeret mere end 125 millioner kroner i færgerne mellem Helsingør og Helsingborg. Nu er samtlige færger fuldt renoveret, og det har givet sig udslag i en øget kundetilfredshed.
."Vi mærker en markant forøgelse i kundetilfredsheden, og nu giver hele 92 procent af vores kunder højeste eller næsthøjeste point for vores service og kvalitet om bord. Det viser, at vores omfattende investering i overfarten var den rigtige beslutning". siger Henrik Rørbæk, . Rørbæk peger på, at en anden vigtig årsag til den øgede kundetilfredshed, er den øgede færgefrekvens hvor der nu afgår en færge hvert 15, minut.