Girl Power i Det Blå Danmark
Livet på søen er fortsat præget af mænd, men det skal ændres, mener Danske Rederier. Et af midlerne er en ny kampagne, "Girl Power i Det Blå Danmark", som søsættes i september af branchens fælles rekrutteringskampagne, World Careers.
Det er i dag kun ca. tre procent af de danske sømænd, der er kvinder. Og i resten af Det Blå Danmark skal man også kigge langt efter kvinderne. Det er baggrunden for, at World Careeres nu sætter fokus på at lokke flere kvinder ind i de maritime erhverv.
”Vi sætter i september måned fokus på alle de seje kvinder, som arbejder inden for den maritime branche. Vi vil gerne vil være med til at inspirere andre unge kvinder til at vælge en karriere inden for det maritime. Der eksisterer nemlig et hav af muligheder,” siger Anne Bay Riisager, kampagneleder for World Careers i Danske Rederier.
Hele september måned er derfor dedikeret til at fremhæve eksempler på Girl Power i Det Blå Danmark.
Alle kampagnens platforme vil i denne periode være spækket med indhold, der henvender sig til kvinder. Der er oprettet en mere feminin hjemmeside, på de sociale medier vil der udelukkende være historier fra kvindelige rollemodeller og overalt hvor World Careers møder de unge, vil der være fokus på at ramme lige netop kvinderne.
Kilde: Danske Rederier