Eivind Kolding undskylder overfor kunderne
Maersk Line erkender nu, at rederiet ikke har været god nok til at håndtere de hurtige forandringer i markedssituationen i kølvandet på krisen. Det har fået rederiets topchef Eivind Kolding til at sende kunderne en skriftlig undskyldning for fejl og mangler.
"Vi erkender, at de hurtige forandringer i markedssituationen, ikke altid er blevet godt håndteret af os. Det har givet vore kunder problemer, og det undskylder vi for. Det har været en særlig stor udfordring, at vi har oplevet en stor mængde overbookinger på vore ruter" siger Eivind Kolding til business.dk.
Undskyldningen skal ses på baggrund af, at Maersk Line - på linje med de andre containerrederier - har gennemført store spareplaner, herunder indskrænkninger på ruter, langsommere fart og dermed længere transporttider.
Det har ført til store problemer for kunderne, der pludselig skulle håndtere, at deres varer var meget lang tid undervejs.
Eivind Kolding skriver også i brevet, at nok er fragtraterne stigende, men de er trods alt blot ved at nå et niveau, hvor de dækker omkostningerne. Der er endnu et stykke vej til, at Maersk Line tjener penge på at sejle med containere igen.
Kilde: business.dk