DMF 2016 It´s all about relations
Det er overskriften på dette års Danish Maritime Fair, hvor fokus flyttes fra produkter til relationer. Målet er at skabe et mødested for den danske maritime branche, samt dem der arbejder tæt sammen med os - eller gerne vil det i fremtiden.
Teamet bag Danish Maritime Fair har med baggrund i de seneste 2 års erfaringer analyseret forskellige koncepter, både med hjælp fra eksterne konsulenter med speciale i B2B events men også med besøg på internationale messer og events.
”Det Blå Danmark har lige nu en unik mulighed for skabe en event der vil tiltrække fok fra hele verden, det vil skabe fokus på den danske maritime branche, med en sådan event på dansk jord vil vi blive bedre til at arbejde sammen, finde uforløste synergier, skabe nye virksomheder sammen, vi vil skabe en mere direkte vej fra investor til iværksætter og i sidste ende vil det styrke Det Blå Danmark konkurrencemæssigt og kunne medvirke til en øget eksport og deraf flere arbejdspladser”, siger Jakob le Fevre, der har det overordnede ansvar for Danish Maritime Fair.
”Det eneste det kræver er at alle der har aktier i det fælles projekt der til dagligt kaldes ”Det Blå Danmark” ikke fokuserer 100% på hvad de selv kan få ud af det, i det mindste ikke her i starten, men i stedet accepterer at investere i et fælles mål hvis resultat vil være til gavn for hele branchen”, siger Jakob le Fevre.
De tre organisationer der står bag Danish Maritime Days er nu alle dybt involveret i DMF, Søfartsstyrelsen stiller med en 21m2 stor stand, Danmarks Rederiforening er arrangører af en 84m2 stor Shipowners Lounge hvor de planlægger forskellige events og endeligt står Danske Maritime igen bag ved konferencen Danish Maritime Technology som rykker fra 120 til 260 delegerede.
Om onsdagen arbejdes der på at skabe den største maritime middag i Danmarkshistorien, hvor visionen er at samle 480 mennesker om underholdning, god mad og drikke. På selve messen kan udstillerne og nøglepersoner networke i en udstillerlounge med fuld forplejning og i skrivende stund arbejdes der både på at skabe en B2B speeddating event og få tiltrukket en stor havnekonference.
Læs hele artiklen om den kommende udgave af Danish Maritime Fair i den nye udgave af Magasinet Danish Maritime Fair herunder