DFDS satser på business intelligence
DFDS etablerer en ny afdeling for business intelligence (BI), som skal være med til at sikre en bedre udnyttelse af de mange data, der ligger gemt i rederiets systemer. BI skal være en del af rederiets nye digitale team.
”Den nye struktur vil gøre os i stand til at koordinere effektivt mellem alle områder og gøre os i stand til at tage et stort spring fremad med en ny BI-strategi. BI har traditionelt været anvendt til at evaluere, hvordan vi har klaret os i fortiden. Vores strategi er at vende det om, så vi kan yde den indsigt, som forretningen har behov for for at kunne træffe gode beslutninger”, siger Per Vestergaard, leder af BI og analyse.
DFDS genererer værdifuld data i omgangen med kunderne. Hvert klik på computeren danner et stykke data, og der kan udledes information og indsigt af al den data, som kan bruges til at forbedre rederiets services, mindske omkostningerne osv.
BI-afdelingen får en funktion internt i rederiet med at levere information til andre afdelinger i rederiet, som så kan træffe beslutninger baseret på et bedre grundlag.
Det nye BI-team kommer til at referere til Sophie-Kim Chapman, Group Digital Officer.
Kilde: DFDS