DFDS samler salg i ny global organisation
DFDS har besluttet at nedlægge de nuværende landebaserede organisationer for passagerersalg til fordel for een global organisation for markedsføring og salg til passagerer. Det betyder forbedrede online muligheder for kunderne, der for 80 pct. vedkommende handler digitalt.
Den nye organisation starter i oktober 2017 og det næste store skridt biver samlingen af 17 nuværende passager-websites på dfds.com i begyndelsen af 2018.
“Mere end 80% af DFDS' passagerer bestiller og køber deres rejser online og efterspørgslen efter nemhed og høj kvalitet i online-køb og services forudses at blive ved med at stige. Den nye organisation styrker evnen til både at imødekomme dette behov og tiltrække passagerer til rutenetværket. Hertil kommer større effektivitet,” skriver DFDS i en pressemeddelelse.
20 pct. af DFDS´s samlede omsætning kommer fra mere end fem millioner passagerer, der hvert år benytter sig af DFDS´s rutenetværk mellem de nordeuropæiske lande.
Størst trafik trækker ruterne på Kanalen mellem England og Frankrig med 3,5 mio. passagerer, mens 600.000 bliver transporteret mellem England og Holland.
I Skandinavien og Baltikum er ruten mellem Norge og Danmark den, der trækker mest med 750.000 passagerer årligt, oplyser DFDS.
Kilde: DFDS