Det står elendigt til med pålideligheden
Hvis man har brug for at stille sit ur, er det en dårlig ide at gå ned til havnen og stille det efter, hvornår de store containerskibe ankommer. Langt de fleste containerskibe halser fortsat langt efter sejlplanerne - de dansk drevne skibe klarer sig dog bedst
Sea-Intelligence har offentliggjort sin 124’ende Global Liner Performance Report, med gyldighed for november 2021. Og den er som de foregående rapporter ikke opløftende læsning.
Det bedste man kan sige er nok, at det kun er blevet en anelse værre den seneste måned.
Set i forhold til oktober, er rettidigheden i gennemsnit faldet 0,7 procent til 33,7 procent – hvilket betyder, at kun godt en tredjedel af containerskibene ankom til planlagt tid. Resten var mere eller mindre forsinkede.
Det rederi der klarer sig bedst i undersøgelsen er danske Maersk, med en pålidelighed på 46,3 procent - efterfulgt af det Maersk-ejede Hamburg Süd med 40,4 procent.
Mest elendigt ser det på ny ud for Evergreen, der kun evnede at få 11,8 procent af det containerskibe rettidigt frem.
Redaktionen