Det Blå Danmark skal tale de unges sprog
Rekrutteringskampagnen World Careers, der administreres af Rederiforeningen, har ansat en youtuber, der skal få de unge gjort nysgerrige på en karriere i Det Blå Danmark. Han hedder Sebastian Alstrup og er 21 år. Han skal vært vært på youtubekanalen - World Careers TV.
“Allerede nu viser vi Det Blå Danmark indefra ved at lade unge fra branchen fortælle om branchen set med deres egne øjne på vores sociale medier. Men der er brug for en blivende eksponering af Det Blå Danmark, og derfor tager vi nu det næste skridt og etablerer World Careers TV,” siger kampagneleder fra World Careers Anne Bay Riisager.
Sebastian Alstrup er allerede et kendt ansigt på Youtube, hvor han har sin egen kanal. Han har dog endnu ikke erfaring med Det Blå Danmark, og kan derfor gå til opgaven med friske øjne som vært på youtubekanalen - World Careers TV.
Konkurrencen om de skarpeste hoveder og hænder bliver hele tiden skærpet. I dag tilbyder mange erhverv i dag internationale karrieremuligheder og chancen for at opleve verdenen. Noget der traditionelt gav søfartsbranchen et forspring, når der skulle rekrutteres unge talenter.
Denne udvikling fik Rederiforeningen, med hele det Blå Danmark i ryggen, til at søsætte kampagnen - World Careers - for godt ti år siden. Kampagnen, der med succes har løftet kendskabet til Det Blå Danmark, er blandt andet kendt fra reklamefilm i biografen.
Men eftersom de unges medieforbrug er under hastig udvikling, udvider kampagnen nu med en kanal på Youtube. Sebastian Alstrup får sit eget univers på sociale medier og website, hvor han med videoklip skal guide de unge rundt i de mange karriere- og uddannelsesmuligheder.
I 2006 kendte kun fire procent af de unge til Det Blå Danmark. Ti år senere er det 49 procent af de unge, der kender Det Blå Danmark.
Følg World Careers TV og Sebastian her.
Kilde: Danmarks Rederiforening