Clipper vil af med de mindste Mols færger

Mols-Liniens mindste hurtigfærger, Mai og Mie Mols, der sejler på såvel Aarhus som Ebeltoft overfarterne, er for små til at sikre rederiet en rentabel drift. Det vurderer direktør i Clipper. Per Gullestrup

Clipper, der gennem selskabet Clipper Ferry Invest ejer en stor aktiepost i Mols-Linien, foreslår derfor, at Mols-Linien sælger de to færger og lukker ruten mellem Odden og Ebeltoft.

”Linjens overlevelse afhænger af, man får en ren Odden-Aarhus rute med en fornuftig sejlplan og de rigtige skibe”, siger Per Gullestrup til Morgenavisen Jyllands-Posten.

De dansk byggede hurtigfærger Mai og Mie Mols har hver plads til 120 personbiler og 450 passagerer, mens den australsk byggede Max Mols, der sejler mellem Aarhus og Odden, har plads

til 220 personbiler og 800 passagerer.

Kilde: Morgenavisen Jyllands-Posten

ME PRODUCTION A/S

Sponseret

Danskproduceret med et ekstra gear

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Kendt ansigt vender tilbage som trafikdirektør

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia-opkøb afventer ny uafhængig formand i Torm

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Hafnia leverer stærkeste kvartal i år

01.12.2025Maritimedanmark.dk

Norden køber op i Sydafrika

01.12.2025Svitzer

Sponseret

Den oversete brik i vores kritiske infrastruktur

01.12.2025MARPRO Group

Sponseret

Employer branding – en nøgle i kampen om arbejdskraften i det maritime Danmark

01.12.2025Fjord Line Danmark

Sponseret

Fjord Line: Vi sejler – med fokus på mennesker, trivsel og gode oplevelser

29.11.2025Maritimedanmark.dk

To tankskibe brænder i Sortehavet

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle