Bunkertanker meldes i god behold

Bunkertankeren Errina og dets besætning meldes nu i god behold, efter at det er lykkedes ejeren - Akron Trade and Transport i De Forenede Arabiske Emirater – at komme i kontakt med skibet. Det er uklart om skibet har været udsat for et kapringsforsøg.

Ifølge en alarm befandt Errina sig 200 sømil vest for Sao Tome i Guineabugten, da skibets AIS-signal forsvandt og ejeren mistede kontakten til skibet.

To sikkerhedsfartøjer har været i kontakt med skibet, og begge gange har besætningen meldt al vel om bord. Men det fremgår ikke klart, om det har været udsat for et angreb eller ej.

Guineabugten er i særklasse det mest risikable farvand at besejle i øjeblikket.

Redaktionen

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Danmark sender bidrag til Hormuzstrædet

Annonce

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Justitsminister vil skærpe sikkerhed på havnene

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Kraftigt El Niño kan skabe nye udfordringer for skibsfarten

19.06.2026Maritimedanmark.dk

30 cm op: Enormt krydstogtskib passerer Storebæltsbroen

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle