Bjærgningsfartøj går selv på grund

Det amerikansk indregistrerede bjærgningsfartøj WB 10.000, der er mest kendt for at sav det kæntrede sydkoreanske bilskib Golden Ray over i skiver ud for ud for Brunswick på den amerikanske østkyst, er nu selv gået på grund.

Arkivfoto.

Det skete i forrige uge, mens WB 10.000 var ved at blive slæbt til en ny opgave i Den Mexicanske Golf.

I hårdt vejr sprang wiren mellem WB 10.000 og slæbebåden, hvorefter det ubemandede bjærgningsfartøj gik på grund ud for Cuidad del Carmen.

WB 10.000 står fortsat hårdt på grunden, uden udsigt til at komme fri lige med det samme.

Se en video af det brundstødte bjærgningsskib herunder:

Redaktionen

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Rohde Nielsen afslutter stort projekt i Frankrig

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Politikere vil ikke levetidsforlænge færger

Annonce

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Politikere vil ikke levetidsforlænge færger

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Kraftigt El Niño kan skabe nye udfordringer for skibsfarten

19.06.2026Maritimedanmark.dk

30 cm op: Enormt krydstogtskib passerer Storebæltsbroen

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Absalon deltager i stor NATO-øvelse i Østersøen

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Oliepriser falder efter USA-Iran-aftale

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle