AHTS lagt op på grund af lav indtjening

Det børsnoterede norske rederi Siem har valgt at lægge det kun 2 år gamle ankerhåndteringsfartøj Siem Garnet op på grund af for lave priser på spotmarkedet i Nordsøen.

Den gennemsnitlige dagsrate ligger lige nu på 18.000 dollar, tæt på 100.000 kroner, og det er ikke nok til, at det kan betale sig at holde det 100 millioner dollar dyre skib sejlende.

Siem Garnet er ikke det eneste offshorefartøj, der er lagt op. Det samme er offshore supplyskibene Boutbon Eko og Havila Runde samt ankerhåndteringsfartøjet Normand Mjolne.

Ifølge Trdewinds ventes markedet ikke at blive bedre før i maj måned.

Kilde. Tradewinds

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Danmark sender bidrag til Hormuzstrædet

Annonce

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Opbakning til dansk bidrag fra Danske Rederier

23.06.2026Maritimedanmark.dk

Justitsminister vil skærpe sikkerhed på havnene

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Kraftigt El Niño kan skabe nye udfordringer for skibsfarten

19.06.2026Maritimedanmark.dk

30 cm op: Enormt krydstogtskib passerer Storebæltsbroen

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle