AHTS lagt op på grund af lav indtjening

Det børsnoterede norske rederi Siem har valgt at lægge det kun 2 år gamle ankerhåndteringsfartøj Siem Garnet op på grund af for lave priser på spotmarkedet i Nordsøen.

Den gennemsnitlige dagsrate ligger lige nu på 18.000 dollar, tæt på 100.000 kroner, og det er ikke nok til, at det kan betale sig at holde det 100 millioner dollar dyre skib sejlende.

Siem Garnet er ikke det eneste offshorefartøj, der er lagt op. Det samme er offshore supplyskibene Boutbon Eko og Havila Runde samt ankerhåndteringsfartøjet Normand Mjolne.

Ifølge Trdewinds ventes markedet ikke at blive bedre før i maj måned.

Kilde. Tradewinds

Maritimedanmark.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

Vexve Denmark | Frese A/S

Sponseret

Smartere køling kan spare brændstof og reducere CO₂

Relateret indhold

22.06.2026Maritimedanmark.dk

Porten til Hormuzstrædet står igen på klem

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

Annonce

20.06.2026Maritimedanmark.dk

Amerikanske virksomheder sagsøger containerproducenter for prisaftaler

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Ny kampagne skal fremme trivsel og respekt på danske skibe

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Forsigtig genåbning af Hormuzstrædet trods fortsat usikkerhed

19.06.2026Maritimedanmark.dk

Oslo-ruten skal have ny direktør

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Absalon deltager i stor NATO-øvelse i Østersøen

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Oliepriser falder efter USA-Iran-aftale

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Tyskland sender skibe mod Rødehavet

18.06.2026Maritimedanmark.dk

Aftale underskrevet: Hormuz åbner i 60 dage uden gebyrer

Jobmarked

Se alle

Bliv opdateret med maritimedanmark.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet fra den maritime branche. Vi leverer nyhedsoverblikket og fagligheden, gode jobtilbud og faglige events. Hver dag,

Se flere temaer

Events

Se alle