Twill udskifter Damco med Maersk
Twill, en digital speditør designet til at gøre forsendelsen enkel, ændrer i dag navnetilknytning fra 'Damco' til 'Maersk'. Twill blev lanceret i april 2017 og skabt som en "Damco innovation" og fungerede som partner med speditør- og forsyningskædeselskabet, der er en del af A.P. Møller-Mærsk.
”Twill-missionen er at gøre forsendelsen enkel - lige så nemt som at reservere billetter, en taxa eller et hotel - og vi er lige i begyndelsen af en spændende rejse. For at nå det mål er det afgørende for os at nå et bredere marked. Maersk-navnet er højt anerkendt og udnyttelse af dette, vil være af væsentlig strategisk fordel for os”,siger Troels Stovring, CEO for Twill.
Ændringen af navnetilknytningen vil gøre det muligt at tilbyde Twill til alle Maersk-kunder i overensstemmelse med A.P. Møller-Maersk-strategien om at blive en global integrator af containerlogistik, der tilbyder end-to-end løsninger.
Fra og med i dag opdateres Twill-logoet for at placere navnet som "en Maersk Innovation". Alle forsendelser, der for øjeblikket håndteres gennem Twill, vil fortsat blive foretaget af Damco.
Twill er en multi-transportør platform, der fortsat vil gøre det muligt frit at vælge mellem forskellige rederier, for at give kunderne den bedste og mest relevante løsning udover sin tilknytning til Maersk, Twill og Damco.
Kilde: A.P. Møller - Mærsk A/S