Stor opbakning til Danish Maritime Fair
Den første internationale maritime messe i Danmark, Danish Maritime Fair, der fandt sted i Bella Center i København i begyndelsen af oktober, er kommet for at blive. Det mener et stort flertal af de 180 udstillere på messen.
I en undersøgelse gennemført af arrangørerne slår hele 87,3 procent af udstillerne fast, at Danmark skal have sin egen maritime messe. 12,7 procent har endnu ikke gjort deres stilling op - ingen er imod.
”Vi er glade for den store opbakning til messen”, siger Rene Wittendorff, adm. direktør i Mediegruppen Maritime Danmark, der står bag messen.
90 procent af udstillerne finder at Danish Maritime Fair var god eller rimelig god (hhv. 28 og 62 procent), mens 2 procent mener at den var fremragende. 8 procent mener ikke at messen levede op til forventningerne.
Vi har samlet en masse erfaringer som vi sammen med vores partnere nu vil bruge til at gøre messen endnu større og bedre fremover”,
siger Rene Wittendorff”
I undersøgelsen giver mange af udstillerne udtryk for, at det er uheldigt at Danish Maritime Days - og dermed Danish Maritime Fair - finder sted kun få uger efter verdens største shippingmesse SMM i Hamborg.
Et flertal på 64 procent mener, at det er vigtigt at Danish Maritime Days og Danish Maritime Fair kædes sammen, 22 procent finder det ikke vigtigt. 14 procent har ikke gjort deres stilling endelig op.
Sammenlagt passerede 4.064 personer gennem indgangen i løbet af de 4 dage messen fandt sted, heraf kom de 893 fra udlandet - hele 72 lande var repræsenteret.
Af de besøgende var 876 ansvarlige for indkøb i de virksomheder de repræsenterede, mens 635 var enten CEO, Managing Director, Owner eller Partner .
76 procent af udstillerne var da også tilfreds eller meget tilfreds med kvaliteten af de besøgende.
Sammenlagt mener 65 procent af udstillerne at Danish Maritime Fair allerede nu er en vigtig eller meget vigtig messe, hvilket gør messen til den næst-vigtigste set med danske briller - vigtigere end den mangeårige norske messe Nor-Shipping og i væsentlighed kun overgået af den store SMM-messe i Hamborg.
180 udstillere fra 20 lande deltog på Danish Maritime Fair, der ud over udstillingerne afviklede 4 konferencer og 27 arrangementer på Speakers Corner, samt Blue Innovation Camp med 218 maskinmesterstuderende fra alle landets maskinmesterskoler.
Messen blev markedsført både herhjemme og i udlandet, bl.a. via annoncering hos 14 internationale mediepartnere - heriblandt Baird Maritime, Maritime Executive, MotorShip, SeaTrade, Ship2Shore, Shipping Publications, Sjöfarts Tidningen, The Nautical Institute, The Naval Architects, Tradewinds og Work Boat World. Dertil kom en massiv tilstedeværelse på de sociale medier.
Du kan læse alle tallene fra messens Visitors Report HER
Redaktionen