Primula Seaways i dok for forlængelse
Da Primula Seaways onsdag den 6. juli blev afløst af Ark Germania på Esbjerg- Immingham, afgik skibet straks efter klargøring fra Esbjerg med kurs mod Lloyd Werft i Bremerhaven. Her skal fartøjet forlænges med en 30 meter lang sektion.
Arkivbillede. Forlængelse af Ficaria Seaways.
Skibet kommer til at blive på værftet i en måned, da værftsopholdet også omfatter reparation af en skade på forskibet, diverse vedligeholdsarbejder og ommaling til den mørkere blå brand-kulør. Skibet kolliderede i december med biltransportskibet City Of Rotterdam ud for Immingham og fik foretaget en midlertidig reparration.
Skibet skæres efter planen op fra den 12.-14. juli, hvorefter de tre skibsdele med præcision samles til et helt skib igen. Primula bliver dermed den fjerde af de seks blomsterbåde, der er forlænget. Skibet bliver også det med den største hængedæks-kapacitet, fem sektioner i alt, og lastkapaciteten øges fra 3.831 lanemeter til 4.650.
Primula leveres tilbage fra værftet i starten af august og skal på prøvetur fra den 10. august. Efter planen skal det være tilbage i drift igen den 15. august på Göteborg-Gent.
Kilde: DFDS