Maersk ser sig om efter nye opkøb
En bugnende pengetank efter frasalg af selskabets olieaktiviteter, sender nu Maersk ud på markedet efter nye opkøbsmuligheder. Ifølge Financial Times har Maersk rettet blikket mod landbaserede spedition- og transportfirmaer.
Det sker ud fra en tankegang om, at 20 procent af A. P. Møller - Mærsk’s omsætning stammer fra landbaserede aktiviteter, men at alle selskabets kunder har brug for en lastbil til at transporterer deres varer fra havn til bestemmelsessted.
”Vores vision er, at kunderne skal kunne købe alle de ydelser de har brug for i deres globale forsyningskæde af Maersk”, siger Søren Skou, topchef i A. P. Møller - Mærsk.
A. P. Møller - Mærsks sidste store opkøb var tilbage i november 2016, hvor selskabet købte det tyske containerrederi Hamburg Süd, og dermed cementerede sin position som verdens største containerrederi.
Redaktionen