ESVAGT A/S er ikke partner på portalen, men er nævnt i nedenstående artikler. Repræsenterer du virksomheden er du velkommen til at kontakte os omkring et muligt partnerskab.
Ny dansk transferbåd skal effektivisere vindmøllearbejdet
Esvagt, OSK Design og Hvide Sande Shipyard har udviklet en ny generation transferbåd - STB15 - der både er større, mere robust og designet til at transportere flere teknikere og mere gods.
Esvagt vil gerne ind på det hastigt voksende marked for offshore vind i Sydkoreansk, og indgår derfor et joint venture-partnerskab med det sydkoreanske rederi KMC Line.
Esvagt rundede 2024 med det bedste regnskabsresultat i selskabets historie. Med en omsætning på 1,47 mia. kroner og et EBITDA på 509 mio. kr. sætter offshore-rederiet ny rekord - trods modvind fra inflation og stigende omkostninger.
Med virkning fra den 1. november overtager Kristian Jakobsen og Søren Karas i fællesskab rollen som CEO hos Esvagt. De afløser Peter Lytzen, der har vakgt at gå på pension.
For godt to år siden besluttet Esvagt og Ørsted at investere i verdens første SOV, der kan drives af e-metanol. Skibet blev bestilt på Cemre-værftet i Tyrkiet, og nu har det fået vand under kølen.