Danish Maritime Fair udgiver e-bog
Hvordan bærer man sig ad med at få mest muligt ud af at deltage på en messe. Det kan man finde svar på, i en ny e-bog udgivet af arrangørerne bag Danish Maritime Fair. Bogen er gratis i en begrænset periode, hvis man tilmelder sig Danish Maritime Fairs nyhedsbrev.
En messe er en bekostelig affære og man forventer selvfølgelig at messedeltagelsen giver resultater der kan mærkes på bundlinjen. Men hverdagen er travl og hvis ikke tiden før, under og efter messen bruges rigtigt, står man med stor sandsynlighed med et resultat der ikke står mål med forventningerne.
Står man selv med hele ansvaret er der relativt mange ting at forholde sig til. På arrangørkontoret hos Danish Maritime Fair har man selv været på udkig efter en samlet guide der trin for trin kunne guide en udstiller igennem processen. Det var ikke umiddelbart tilgængeligt, så Danish Maritime Fair har selv udgivet en e-bog ”Exhibitor Extended Guide” på 28 sider, pakket med tips og tricks og godt input – samt relevante checklister.
Bogen er skrevet af Claus Holm, som udover at have taget en Master of Experience Economy and Leadership, en M.Sc. International Marketing and Management og en B.Sc. Business Administration også har udviklet messer og konferencer fra bunden – og underviser i faget på CBS. Claus Holm har også været forfatter til Wonderful Copenhagen´s konference guide.
Om baggrunden for bogen siger Exhibition Manager, Jakob le Fevre:
”Når vi skaber en ny international maritim event i Danmark, er vi meget afhængige af at alle giver deres bidrag til at messen bliver en succes. En grundlæggende forudsætning for succes for en B2B messe er deltagerantal og profilen på disse deltagere. Sidste år åbnede vi den mulighed at vores udstillere kunne invitere gæster gratis til messen og på trods af at det var nemt og hurtigt gjort, var vi overrasket over hvor få der egentligt gjorde det. Da vi gik i dybden med emnet, gik det op for os at der var meget divergerende opfattelser af hvordan man får succes på en messe", siger Jakob le Fevre.
"Vi besluttede at tilgå emnet professionelt og hyre en absolut kapacitet på området, både til at hjælpe os med justering af selve konceptet, men også specifikt med at udarbejde denne guide. I år har vi implementeret et nyt system hvor udstillerne ikke alene kan generere et link til at invitere gæster gratis, de kan også efterfølgende se hvem der registrerer sig på invitationen, så det er en perfekt anledning til at evaluere på sin marketingsindsats før messen”.
Bogen er velegnet til brug på alle professionelle messer og er gratis i en begrænset periode, hvis man tilmelder sig Danish Maritime Fairs nyhedsbrev.
Tilmeld dig Danish Maritime Fairs nyhedsbrev HER