Danish Maritime Fair: Mod nye horisonter
Maj 2020 er Danish Maritime Fair på banen for femte gang, nu med et nyt koncept - men i vante rammer. Med opbakning fra messen mangeårige partnere, udstillere og oplægsholdere, med visioner og fingeren på pulsen - er vi i gang med at genopfinde os selv. Det bliver et brag af en messe.
"Vi tager alt det der fungerer godt, smider det der ikke dur væk - og så lægger vi en hel masse nyt og spændene til", siger Martin Uhlenfeldt, Partner i Medie Gruppen Maritime Danmark, og ansvarlig for Danish Maritime Fair, der endnu ikke vil gå i detaljer med, hvordan Danish Maritime Fair 2020 kommer til at se ud.
"Vi har haft en rigtig god dialog med partnere, udstillere og besøgende, og det er endt med, at vi har givet hinanden håndslag på, at Danish Maritime Fair er kommer for at blive. Vi vender tilbage til vores rødder der er, at afvikle en international maritime messe på dansk jord, en messe der fremmer Det Blå Danmark via international branding af de fremragende produkter og kompetencer vi råder over herhjemme", siger Martin Uhlenfeldt og erkender, at messen i 2018 ikke stod skarpt nok.
Markedsføring, salg af stande og konferenceprogrammet tages der først fat på i 2019, selvom de første aftaler allerede er indgået. Men det nye koncept skal på plads, før optionerne vil blive løftet til bindende aftaler.
"Vi er med på SMM for at fortælle om, hvor i processen vi er, og hvor vi er på vej hen. Vi er selvfølgelig parate til at indgå aftaler om optioner, men det er ikke det afgørende for os. For os handler det om at vedligeholde de mange gode forbindelser vi har. Forsikre om, at vi er kommet for at blive. Der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet, vi tror på, at transparens skaber tillid - også når tingene for en kort stund bevæger sig den forkerte vej", siger Martin Uhlenfeldt.
Besøg Maritime Danmark og Danish Maritime Fair på SMM B1 Den danske pavilion, Stand 400
Læs hele artikler i den nye udgave af Magasinet Maritime Danmark herunder: