Counter Strike skal fange unges interesse
Det Blå Danmark går igen nye veje for at finde fremtidens medarbejdere. Til efteråret afholder World Careers en online Counter Strike Turnering med finale hos Danske Rederier, hvor man håber på at vække de unge gameres interesse for en karriere i den maritime klynge.
Der skal battles i Det Blå Danmark dette efterår. Ikke på fragtpriser eller tonnage, men med våben og skud. Det hele foregår gennem en online turnering 'World Careers CS:GO Tournament' og er et samarbejde mellem esport.dk og Det Blå Danmark.
World Careers og Danske Rederier har inviteret indenfor i den maritime industris historiske lokaler, når finalen afholdes den 27. oktober 2018. Vinderholdet får et sponsorat på 35.000 kr. og forventes at deltage i Copenhagen Games i påsken 2019 med holdnavnet 'World Careers'.
”Danmark har en lang historie som en af verdens førende søfartsnationer og er i dag også verdens førende nation indenfor e-sport målt på professionelle spillere per indbygger. Gennem 'World Careers CS:GO Tournament' vil det nye og det gamle blive forenet. Det Blå Danmark kampagnen og e-sport har det tilfældes at publikummet og målgruppen er unge mellem 15-25 år, og det er helt naturligt at man i den maritime branche bruger esport som talerør ud til de unge og fanger dem i øjenhøjde,” siger Anne Bay Riisager, kampagneleder i World Careers.
Det er ikke første gang, at World Careers kaster sig ud i nye måder at nå de unge på. Sidste år lancerede uddannelseskampagnen en YouTube-kanal, hvor youtuberen Sebastian laver både musikvideoer og besøger de maritime virksomheder og skoler, og der er mange flere spændende tiltag på vej.
”Hvis man skal have fat i de unge, før de vælger uddannelse, er det vigtigt, at vi fanger deres opmærksomhed dér, hvor den er lige nu. Og i dag er rigtig mange unge interesseret i esport og youtube og i det hele taget digitale medier. Derfor er det klart, at det er her, hvor vi har vores fokus lige nu, og der hvor vi oplever stor respons på vores kampagner,” siger Anne Bay Riisager.
Kilde: Danske Rederier