Slået op d. 16.09.2024
Vær med til at sætte retning for dansk søfart som driftsleder i Søfartsstyrelsen
Vil du være med til at arbejde for, at Danmark fortsat udvikler sig som en førende søfartsnation, der sætter retning for fremtidens kvalitetsskibsfart.? Og kan du lede en gruppe af fagligt dygtige medarbejdere, så vores indsats fremmer sikkerhed og sundhed på skibe, sikrer miljøet og giver mening ombord på skibe, for de søfarende, i rederierne og for borgerne? - Så er det måske dig, vi leder efter.
Daglig ledelse og effektiv opgaveløsning
Du kommer til at indgå i en velfungerende og faglig stærk ledergruppe bestående af 5 driftsledere/overskibsinspektører samt en synschef. Du bliver personaleansvarlig for ca. 15 dygtige medarbejdere, og sammen med de øvrige driftsledere varetager du det daglige ansvar for udvikling, drift og ressource styring.
Du bliver ansvarlig for fordeling og prioritering af opgaver inden for dine ansvarsområder og du sikrer en effektiv opgaveløsning med fokus på høj faglig kvalitet og effektivitet. Derudover har du fokus på det gode arbejdsmiljø og trivsel blandt dine medarbejdere i en travl hverdag.
Dine ansvarsområder tilpasses i samarbejde med synschefen henset til fordeling af arbejdsbelastning, dine kernekompetencer, interesser og ledelsesteamets samlede portefølje.
Det forventes, at dine ansvarsområder bl.a. kan omfatte, at:
- sikre drift og kvalitet af vores skibstilsyn på bl.a. miljøområdet, inden for maritim sikring/ISPS og ISM samt varetage Offshore og CTV området.
- der føres effektivt tilsyn med maritime kursus udbydere og uddannelser,
- stå for vores beredskabsopgaver og driften af vagtordninger
- sikre at vores kompetence- og uddannelsesprogram for medarbejdere gennemføres og opdateres,
- gennemføre vækst- og serviceinitiativer samt
- som kvalitetsansvarlig sikre, at vores kvalitetsstyringssystem fungerer og videreudvikles på baggrund af internt kvalitetsoverblik.
Ud over din ledelsesopgave vil du blive involveret i kvalitetssikring af arbejdsprocesser, kompetenceudvikling af medarbejderne og af vores forvaltning bredt samt udvikling af målstyringsværktøjer inden for ansvarsområdet, så der skabes effektivt ledelsesoverblik og afrapportering gennem BI værktøjer.
Stærk faglig profil med maritim baggrund
Først og fremmest skal du have lyst til at udvikle dig som leder. Du har en naturlig personlig autoritet, som gør, at du kan prioritere og træffe beslutninger, så den samlede opgaveportefølje løses effektivt. Du er handlekraftig og tydelig i din kommunikation, og din ledelsesstil spreder positiv energi og er understøttende, delegerende og anerkendende.
Det er vigtigt, at du er resultat- og kvalitetsorienteret og god til at styre vores ressourcer. Det er et krav, at du er udviklingsorienteret og er parat til at arbejde for at finde nye effektive måder, at løse vores opgaver på.
Vi forventer, at du har en stærk faglig profil og en relevant uddannelse som fx sejlende skibsofficer, maskinmester eller skibsbygningsingeniør. Du kan også komme med en kandidatuddannelse og anden baggrund. Det vigtigste er at du har lyst til at arbejde med det maritime
Det vil være en fordel, hvis du har ledererfaring eller har et maritimt karriereforløb, som kan matche at blive ny leder i en ambitiøs styrelse.
Om os
I Søfartsstyrelsen arbejder vi for, at Danmark fortsat udvikler sig som en førende søfartsnation, der sætter retning for fremtidens kvalitetsskibsfart. Hos os bliver du en del af Det Blå Danmark.
Afdelingen for Sikre Skibe forvalter myndighedsansvaret for sikkerhed, sundhed og arbejdsmiljø i danske skibe og fører kontrol med udenlandske skibe, der anløber dansk havn. Vi står for det overordnede tilsyn og i betydeligt omfang også for certificering af passagerskibe, mindre last- og specialfartøjer samt fiskeskibe.
Afdelingen for Sikre Skibe har ca. 65 medarbejdere, hvoraf ca. halvdelen er placeret i Korsør, mens de øvrige arbejder på 6 lokale synskontorer fordelt i resten af landet og i Grønland.
Søfartsstyrelsen er en central aktør for vækst og udvikling af de maritime erhverv i Danmark og for et højt niveau af sikkerhed til søs. Du bliver en del af en arbejdsplads, hvor vi har en travl hverdag med fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv.
Du vil få gode kollegaer i et engageret arbejdsmiljø, som både fagligt og socialt vil bidrage til, at du får det bedste fundament for at løse dine opgaver.
Du kan læse mere om os på www.sfs.dk
Information og ansøgning
Der er tale om 1 fuldtidsstilling med tiltrædelse til 1. december 2024 eller snarest derefter. Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem finansministeriet og den relevante faglige organisation.
Søg stillingen via knappen til højre for annoncen eller via vores hjemmeside http://jjobsfs.dk/. Din ansøgning, cv samt eksamensbeviser skal være modtaget senest 6. oktober 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 41 og 43, og der kan forventes anvendt tests i rekrutteringsprocessen.
Bemærk venligst at arbejdspladsen som udgangspunkt vil være placeret i Korsør.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Kontakt
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte synschef Martin John på telefon 72 19 60 68. For information om ansættelsesvilkår og rekrutteringsprocessen kan du kontakte rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på tlf. 91 33 70 61.