Mols-Linien går efter erhvervskunderne
Mols-Linien går i næste uge i gang med en storstilet TV-kampagne for et tocifret millionbeløb. Et af de vigtigste mål med kampagnen er, at vinde de erhvervskunder der er forsvundet under krisen tilbage.
"Den 18. marts lancerer vi en stor branding-kampagne. Vi kører nogle tv-spots på TV2, der vil køre over et halvt år, i efterårsferien og til jul. Der vil vi fortælle danskerne, at den korteste vej mellem Sjælland og Jylland er over Kattegat. Der sparer man 200 km. Det skal vi have synliggjort sammen med alle de serviceydelser, vi kan tilbyde på rejsen. Der er nogen, der har glemt, hvad indholdet er i vores koncept, og hvor mange kilometer man sparer på vores rute. Det vil vi køre hårdt og brutalt på", siger adm. direktør Preben Wolff til Nyhedsbureauet Direkt.
Ifølge direktøren er privatbilisterne så småt er ved at komme tilbage til rederiet. Til gengæld har det været sværere at lokke erhvervskunderne med om bord.
"Det viser sig, at i weekender, helligdage og i juleferien har privattrafikken levet op til de forventninger, vi har haft i vores budgetter. Vi kom også ud af året med et nul, fordi vi havde en god juletrafik. Igennem året har vi vundet privatkunderne tilbage, så det, der skal arbejdes med nu, er at få lukket hullet inden for erhvervskundesegmentet. Og det er det, vi forventer at gøre med alle de tiltag, vi starter op nu", siger Wolff.
I 2010 venter rederiet et positivt resultat på 20-40 millioner kroner., og det skal blandt andet skabes på baggrund af en passagervækst på 10 procent, svarende til omkring 75.000 biler.
Kilde: sydinvest.dk