Flot start på 2016 for Mols-Linien
Flere afgange, attraktive billetpriser og god påsketrafik har givet fremgang for Mols-Linien. 39.465 flere personbiler valgte at bruge Mols-Liniens tre katamaranfærger i årets første tre måneder. Rederiet overførte 221.486 personbiler i perioden, en stigning på 21,7 procent i forhold til første kvartal i 2015.
”Vi har indsat mange nye og godt besøgte afgange, som, i kombination med en god påsketrafik, har betydet, at rederiet har overført rigtig mange kunder i årets første kvartal, der ellers historisk er den svageste og mest udfordrende del af året”, siger Adm. direktør Søren Jespersen.
I årets første kvartal voksede antallet af personbilsenheder, det vil sige det samlede omregnede tal for alle typer køretøjer, med 18,3 procent, fra 212.484 til 251.314 enheder. På passagersiden oplevede rederiet en vækst på 16,6 procent.
”Vi ser flere og flere kunder, som køber billetter via rederiets app. 99,5 procent af vores kunder booker nu billetten elektronisk enten via selskabets hjemmeside eller app, og hele 28,8 procent af færgebilletterne blev købt via appen i 1. kvartal 2016. Det er en stigning på 24,7 procent i forhold til 1. kvartal 2015”, siger Søren Jespersen.
Antallet af passagerer voksede fra 432.579 personer i første kvartal 2015 til 504.474 i samme kvartal 2016.
Antal afgange steg til 1.432 fra 1.182 i forhold til samme kvartal 2015. En vækst på 16,6 procent.
Selskabet fastholder forventningerne til et positivt resultat i intervallet 90 til 110 millioner kroner efter skat i 2016. Rederiet har nu foretaget oliesikring for 2016, 2017, samt 50 procent af det ventede olieforbrug for 2018 og 10 procent af det forventede olieforbrug for 2019.
Mols-Linien A/S