Mols-Linien på jagt efter ekstra færge
Flere afgange giver flere kunder. Det er man helt overbeviste om hos Mols-Linien, som inden længe går på jagt efter rederiets sjette færge. Den nye færge skal være med til at øge antallet af ikke mindst de vigtige erhvervskunder.
"Vi er sikre på, at vi kan skabe en trafikvækst ved at øge frekvensen, da frekvensen er det vigtigste konkurrenceparameter", siger Mols-Liniens adm. direktør Preben Wolff til erhvervsbladet.dk.
Mols-Linien tror dog ikke, at kunderne kommer helt af sig selv, selv om frekvensen øges. Derfor vil rederiet gennemføre en række servicetiltag, inden de
"Vi indfører et loyalitetsprogram, hvor man får bonuspoint, som man kan bruge til at spise for eller købe varer i vores lounge. Vi udvider vores lounge, så man kan se tv om bord, og så er det nu muligt at bruge internettet gratis", siger direktøren til avisen.
Sidste år overvejede blandt andet Nykredit at sælge sine aktier på grund af den dårlige resultatudvikling hos Mols-Linien, men nu tror finanskæmpen på rederiets planer.
"Vi synes, selskabet er midt i en proces, hvor det forbedrer sig selv. Samtidig ser vi et yderligere potentiale for, at selskabet kan vise sit driftsmæssige værd", siger Karsten Knudsen, direktør i Nykredit.
Hos det dansk-ejede, men Bahamas-baserede tørlast-rederi Clipper holder man fast i, at planerne om at overtage ejerskabet af Mols-Linien er lagt på is. Clipper siger til Berlingske Business, at man hverken har planer om at købe eller sælge ud af aktieposten.
Kilde: erhvervsbladet.dk