Mols-Linien afviser Karsten Ree kritik
Det er faldet Mols-Linien for brystet, at Karsten Ree i et interview i Dagbladet Børsen, i forbindelse med hans mulige køb af en aktiepost i rederiet, har sagt, at rederiets flåde er nedslidt og vil kræve en omkostning til renovering på omkring 10 mio. euro pr. fartøj.
I en fondsbørsmeddelelse skriver Mols-Linien:
Denne påstand er forkert og direkte misvisende og således på ingen måde dækkende over det høje tekniske niveau, hvorpå Mols-Linien driver færgefart.
Rederiets fem færger - tre hurtigfærger og to kombifærger - er bygget i henholdsvis 1996 og 1998. Hurtigfærgerne har en teknisk restlevetid på 10-20 år og de konventionelle kombifærger en restlevetid på 20-25 år.
Den tekniske standard, herunder specielt også sikkerhedsforholdene er på alle fem færger på højeste niveau i verden inden for færgefart.
Færgerne bliver løbende serviceret efter avancerede vedligeholdelsesprogrammer, og for hurtigfærgernes vedkommende tillige med årlige dokninger, mens kombifærgerne har dokning hvert andet år. Mols-Linien har alle nødvendige certifikater, godkendelser og klassepapirer uden anmærkninger fra klassifikationsselskaber og Søfartsstyrelsen.
Kilde: Mols-Linien