Norden lægger administrative opgaver ud
Rederiet Norden lægger nu håndteringen af bl.a. havneafregninger ud til en ekstern partner, det Dubaibaserede firma Dadesk. Outsourcingen skal smidiggøre arbejdsgangene og samtidig spare både tid og penge.
"Formålet med at lægge opgaverne ud til Dadesk er at smidiggøre arbejdsgange her i Norden og spare både penge og tid, så f.eks. vi i Kontrolsektionen kan koncentrere os om at forbedre kvaliteten i det daglige arbejde med bl.a. bedre opfølgning på udeståender," siger Controller Manager Michael Witt.
Han glæder sig også over, at den nye ordning betyder langt færre reoler med støvede bilag. Også lederen af Tørlastafdelingen, Senior Vice President Peter Norborg, er godt tilfreds.
"Løsningen giver en fleksibilitet, som betyder, at vi nemmere kan skalere forretningen op og ned. Vi forventer, at omkostningerne til DADesk opvejes af besparelser på havneanløb og bedre cashmanagement", siger Peter Nordborg.
Den nye procedure vil lette arbejdsbyrden for operatører og controllere. Udgifter til kurerforsendelser og bankgebyrer ventes at falde, og Norden regner også med at reducere forudbetalingerne til agenter og i stedet lade DADesk betale agenterne efter faktisk regning.
Kilde: Norden News