Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

De kan ikke få luksus nok…

De kan ikke få luksus nok…
Der blev ikke sparet på noget ved dåben af Seabourn Encore i Singapore i weekenden

Tirsdag 10. januar 2017 kl: 11:38


Det asiatiske marked for krydstogter boomer. Rederierne har nye mastodontskibe i ordre. Og det kan nærmest ikke bliver luksuriøst nok. Blandt de nyeste tiltag er tilbud om privat butler.

Champagnen blev smækket mod kølen, da det amerikanskbaserede krydstogtrederi Seabourn i weekenden døbte sin nye luksusliner Seabourn Encore i Singapore. Det 216 meter lange skib med plads til 600 passagerer er det første af to søsterskibe, der ifølge selskabet betegner en helt ny æra i ultra-luksus cruising.

Og det er luksus, det boomende asiatiske marked efterspørger.
Det asiatiske rederi Dream Cruises, der er ejet af det Hongkong baserede selskab Genting, har således to gigantiske skibe på 324 meter under bygning på Meyer Werfte i Tyskland.
Det første, Norwegian Joy, skal leveres næste forår og kan huse 4.200 passagerer, der får adgang til al mulig tænkelig luksus.

Og de nye skibe er designet til at opfylde de specielle behov og ønsker hos asiatiske kunder - ikke mindst de kinesiske, der udgør næste halvdelen af krydstogtspassagerne. Og da kineserne ofte rejser med hele familien, er halvdelen af kabinerne på et af dækkene bygget som suiter. Og naturligvis kan de bestille butler service og handle i ekslusive forretninger ombord.

De asiatiske krydstogtspassagerer er generelt yngre end i Europa og USA - og at de i stigende grad har fået smag for ferieformen, viser udviklingen i antallet af krydstogter i verdensdelen. Det steg med 43 pct. fra 2015 til 15600 togter i 2016.
Og antallet af dage, som krydstogtskibe opererede i Asien steg fra 4.307 i 2013 til 7.918 i 2016.

Kilde: Asean Cruise News & Naftika



Det første af Dream Cruises to nye flagskibe, Norwegian Joy, er 324 meter langt, 41 meter bredt og har plads til 4200 passagerer.



Krydstogtspassagerne er generelt yngre i Asien - og de kræver ultra luksus, siger Seabourn.

Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Hapag-Lloyd lancerer obligationsudbud
- CoscoCS får lån på 26 mia. USD
- Syv reddet, da skib sank i Nordsøen
- Farstad dropper betaling på obligationslån
- Færre flygtninge, men større dødsprocent
- DFDS skal træne kenyanske kadetter
- Museum søger historier fra søens folk
- Sejlads gennem Limfjorden bliver nu lettere
- Debat: EU's digitale skibsfart er en fiasko
- Panama Kanalen afviser at betale ekstra
- Frankrig inddrages i opklaring af Maersk sag
- Maersk Tankers tager levering af MR2-skib


Dagens mest læste

- Syv reddet, da skib sank i Nordsøen
- DFDS skal træne kenyanske kadetter
- Gammel mine sprængt ved Gode Wind 2
- Bladt og Blue Water laver fem-årig aftale
- CoscoCS får lån på 26 mia. USD


Ugens mest læste

- Stabelløb med folk om bord går helt galt
- Maersk containerskib grundstødt i Italien
- Maersk forlis skaber politisk røre i Frankrig
- Kvindelig officer fundet død om bord på skib
- Hov - der røg vist en redningsbåd
- Hård vind kaster finsk færge mod mole
- Sådan fjerner man et stort vrag
- Syv år gammelt containerskib til ophugning
- Maersk blåt på Kleven Verft i Ulsteinvik
- Museum søger historier fra søens folk
Klik venligst
Klik venligst