Ny stor social event på Danish Maritime Fair
DMF 2016 byder på masser af faglige event på højt niveau, men som noget nyt satser messen på at skabe en stor maritim social event i Danmark. Norge har DNV´s store Barbecue under Norshipping. Sverige har Donsø meet. En event som Danish Maritime Days fortjener en stor social event, hvor folk kan mødes under mere afslappede forhold.
Konceptet starter onsdag d. 26. oktober kl. 17, hvor folk samles i det store konferencekaffeområde ude i selve hallen, her vil være velkomstdrinks og snacks. Derefter åbnes dørene til den store sal ”Main Deck” hvor den tre retters middag serveres. Under middagen vil der være underholdning og musik og efter middagen vil der blive fyret et show af, som forventes både at bringe smilene frem, give nostalgiske tanker og få det til at rykke i danseskoene. Arrangørerne har booket nogle virkeligt dygtige musikere som kører et teater/musik/dansekoncept de kalder Zirkus, de spiller swingmusik fra 30´erne og 40´erne– og de er 14 musikere + 5 dansere der kan noget helt specielt der passer fantastisk ind i den maritime stemning.
Exhibition Manager Jakob le Fevre udtaler sig om baggrunden for valget:
”Det er lidt et sats, vi kunne også have booket et regulært coverband som andre har gjort før os, der spiller musik folk kender, men Danish Maritime Fair skal ikke være en mindre, kedelig kopi af de andre messer. For at positionere os og retfærdigøre skabelsen af en ny international maritim event, skal vi skabe nytænkning og udfordre folks sanser. Det gjorde vi sidste år alene med valget af venue, og i år går vi linen ud, med en unik Shipowners Lounge, arrangeret af Danmarks Rederiforening, en Blue Career Lounge der samler uddannelsesinstitutioner, fire nationale pavilloner og et hav af relevante konferencer og events”.
”Den store Networking Dinner & After Party er en kæmpe satsning for os, men vi synes, at messen fortjener et socialt omdrejningspunkt. Vi ønsker at give folk noget at tale om, og vi vil gerne sende vores udenlandske gæster hjem igen med en følelse af, at i Danmark tør den maritime branche ryste det støvede image af sig og skabe events, der udfordrer og giver stof til samtaler i lang tid efter”, tilføjer han.
Arrangørerne har åbnet op for, at man kan bestille en enkelt plads, eller et helt bord. Et helt bord består af seks pladser, og med det følger retten til at dekorere det efter eget valg. Flere danske firmaer har allerede bestilt et helt bord, og det koncept kunne have et stort potentiale fortæller Jakob le Fevre:
”Vores vision er at skabe en tilbagevende event. I år vil der allerede være nogle, der fanger idéen og smider flag på bordet, lægger deres dug på, og hvad de ellers kan finde på. Et firma kunne f.eks. købe et par billetter til de ansatte – og så invitere deres bedste kunder. På den måde opnår de god tid sammen – for det er bare meget nemmere at tale forretning, når man har grinet og skålet sammen. Mit håb er, at der med årene kan opstå en vis konkurrence i at udsmykke bordet - det giver jo en sjov fest og er en god måde for et firma at profilere sig på”.
Alle udstillerne har en billet inkluderet i deres bestilling, og der er også allerede modtaget en del bestillinger udefra, så næsten 150 pladser er allerede afsat. Umiddelbart har arrangørerne budgetteret med cirka 300 pladser, men der arbejdes på at kunne udvide helt op til knap 500 – så der er virkeligt et potentiale for at skabe en event, der giver genlyd internationalt. Det er tanken, at eventen bliver den helt store sociale event under Danish Maritime Days – der er åbent for alle og en billet koster kun 949 kr. og det er inkl. tre retters menu, øl/vin og vand ad libitum hele aftenen og god underholdning.
Billetter bestilles på DETTE LINK