Danish Maritime Fair 2016 i støbeskeen
Holdet bag Danish Maritime Fair - den internationale maritime messe i København der havde premiere i 2014, og dermed arrangeres for tredje gang i 2016 - arbejder lige nu på højtryk for at få konceptet for dette års messe på plads.
”Vi har gang i mange spændende ting. Først og fremmest har vi udviklet en meget bedre halplan. Der er mange hjørnestande, den er bedre afstemt med det behov vi forudser, vi kommer ikke til at se store åbne arealer på samme måde som i 2015”, siger Jakob le Fevre, salgs- og udviklingschef i Medie Gruppen Maritime Danmark, og øverste ansvarlige for messen til Magasinet Maritime Danmark.
”Vi arbejder også med et nyt koncept - Danish Shipowners Lounge - for at fremme interessen fra de danske skibsredere, noget der er stærkt efterspurgt. På samme måde håber vi at udvikle en Blue Careers Lounge, en lounge dedikeret de danske maritime uddannelsesinstitutioner”, siger Jakob le Fevre.
”Vi introducerer også et nyt koncept med fuld forplejning til alle udstillere inkl. en brag af en udstillerfest onsdag aften, hvor vi er i dialog med flere topnavne som underholdning. Hele konferencekonceptet bliver justeret, så vi hver dag starter med en plenumsession med spændende key note speakers, og alle konferencedeltagere vil tre gange om dagen bevæge sig ud i selve messearealet til en dedikeret lounge for at drikke kaffe - initiativer der skal styrke vores om at knytte konferencer og messe bedre sammen. Endeligt har vi en god dialog med flere lande om nationale pavilloner, vi har f.eks. i samarbejde med den hollandske messe Europort planlagt en større hollandsk pavillon. Vi arbejder endvidere på en svensk og norsk pavillon”.
Straks efter afslutningen af 2015-messen i oktober sidste år gik det analysearbejde, der er fundamentet for 2016-messen, og den videre udvikling af konceptet, i gang,
”Vi har gjort os umage med at gå alle besvarelser på spørgeskemaer vedrørende evaluering af messen minutiøst igennem, og her viser der sig nogle krystalklare tendenser som vi så kan agere på. Frustrerende nok var de to forhold som medførte mest utilfredshed, forhold som vi ikke selv kunne påvirke - nemlig parkering og timing. Timingen af messen var bestemt af bestyrelsen bag Danish Maritime Days – og parkering stod Europark for”.
Du kan følge udviklingen af konceptet på www.danishmaritimefair.dk og er du interesseret i at modtage materiale om udstillingen før alle andre, så send en email til booking@danishmaritimefair.dk
Du kan læse hele artiklen om årets udgave af Danish Maritime Fair i den nye udgave af Magasinet Maritime Danmark ved klikke herunder: