Flere besøgende på Danish Maritime Fair
På trods af et uheldigt sammenfald med DanFish messen i Aalborg, lykkedes det Danish Maritime Fair at øge såvel antallet af udstillere som besøgende i forhold til messens premiere i 2014. Både udstillere og arrangøren er godt tilfredse med messen.
”Vi er rigtig godt tilfredse med, at vi kan notere fremgang i såvel antallet af udstillere som antallet af besøgende”, siger Jakob Le Fevre, der har det overordnede ansvar for salg og marketing af Danish Maritime Fair.
”Sidste år havde vi 180 udstillere, i år nåede vi op på 218. Samtidig voksede besøgstallet fra 4.064 sidste år til 4.550 i år. Det er vi vældig godt tilfredse med, ikke mindst set i lyset af det uheldige sammenfald med DanFish messen, og de fortsatte problemer med at koordinere de mange arrangementer i Danish Maritime Days”, siger Jakob Le Fevre.
”Vi synes, det har været godt. De besøgende, der har været her, har været relevante, så for vores vedkommende har det været kvalitet i stedet for kvantitet”, siger Rasmus Elsborg-Jensen, direktør i PJ Diesel.
Medvirkende til det gode resultat for Danish Maritime Fair 2015 var uden tvivl også det omfattende konferenceprogram som i år ledsagede messen.
”Vi ville selvfølgelig gerne have haft endnu flere deltagere på konferencerne, men vi er stolte af, at det lykkedes at sammensætte et stort og bredt konferenceprogram. Vi er de mange indlægsholdere og moderatorer stor tak skyldig”, siger Jakob Le Fevre.
Mediegruppen Maritime Danmark, der står bag messen, vil nu sætte sig ned med kunder og partnere for at evaluere årets messe.
”Vi synes, at rigtig meget fungerede godt på messen, men alt kan selvfølgelig gøres endnu bedre – og det har vi tænkt os at gøre”, siger Rene Wittendorff, CEO for Mediegruppen Maritime Danmark.
”Vi er fortsat ret nye som messearrangører, og indstillet på at lære. Med den helt fantastiske opbakning vi har fået fra hele Det Blå Danmark, er jeg sikker på, at vi hen ad vejen får skabt en international maritim messe på dansk grund, der godt kan bide skeer med de bedste messer i udlandet”, siger Rene Wittendorff.
Torsdag blev der sat et fornemt punktum for Danish Maritime Fair 2015, da H.K.H. Prins Joachim aflagde messen et besøg. Det skete i forlængelse af, at Prinsen holdt den afsluttende tale på det tekniske topmøde, Danish Maritime Technology Conference, som Danske Maritime afviklede i Lokomotivværkstedet.
H.K.H. Prins Joachim var under rundturen på messen - hvor Prinsen med stor interesse og spørgelyst besøgte flere stande - ledsaget af Danske Maritimes formand, Thomas Knudsen, MAN Diesel & Turbo, og Jenny Braat, adm. direktør i Danske Maritime.