Hempel lancerer ny global brand-identitet
Hempel har lanceret en ny brand-identitet for at markere, at kunderne nu tilbydes komplette løsninger inden for maling. Den nye identitet er designet med henblik på at styrke Hempels position som en innovativ, progressiv partner inden for coating-løsninger.
”De sidste 10 år har repræsenteret en transformationsperiode, og vores forretnings karakteristika har ændret sig dramatisk”, siger Hempels Group President og CEO, Pierre-Yves Jullien.
”Den verden, vi arbejder i, er blevet tættere forbundet, så vi har arbejdet for konsekvent at skabe værdi for vores kunder ved at justere vores løsninger og ekspertise på tværs af industrier og regioner. Dette er afgørende, hvis vi fortsat vil sikre tillid, loyalitet og større effektivitet i måden, vi arbejder på.”
Hempels nye logo, Helixen, symboliserer de dynamiske lag og bevægelser, der opstår, når man blander maling, men det er samtidig et symbol på den globale, tætforbundne virksomhed, Hempel er blevet.
Arbejdet med at integrere al Hempels visuelle kommunikation i én sammenhængende stil er desuden et udtryk for virksomhedens strategi om at arbejde som og fremstå som ét Hempel, der tilbyder kunderne betroede løsninger med højeste niveau af ydeevne og effektivitet.
I takt med at virksomheden udvides, foretager nye opkøb og træder ind på nye markeder, bliver betydningen af at være ét brand verden over endnu mere vigtig.
Hempel findes i dag i over 80 lande og leverer pålidelige løsninger på tværs af segmenterne Marine, Protective, Decorative, Container og Yacht. Det betyder, at virksomheden er en magtfuld global spiller i malingindustrien.
Hempel Fonden, virksomhedens eneejer, vil også tage den nye brand-identitet til sig.
Kilde: Hempel