Turbo på rekrutteringskampagnen
Den nye kampagneleder i Det Blå Danmark Paula Larrain, vil nu sætte turbo på rekrutteringskampagnen. Det skal blandt andet ske ved en målrettet indsats via internettet der er de unges foretrukne medie.
"Vi skal møde de unge, hvor de er. Og de er primært på nettet," siger den nye kampagneleder, Paula Larrain.
Hun satte sig i stolen 1. april og kan allerede nu se, hvor indsatsen skal koncentreres i den kommende tid. Det bliver på de unges foretrukne medie, internettet.
"Vi kan se en klar effekt af den kampagne, som nu har kørt i næsten to år. Kendskabet til uddannelserne i Det Blå Danmark er øget mærkbart blandt de unge og deres forældre og nu gælder det om at fastholde deres interesse. Det vil vi gøre ved at udbygge vores hjemmeside worldcareers.dk", siger Paula Larrain.
Planerne er stadig på tegnebrættet, men resultaterne vil kunne ses løbende henover det næste års tid, lover kampagnelederen. "
"Hjemmesiden er flot og professionel, som den står nu og den giver klare budskaber om de forskellige uddannelsesmuligheder. De budskaber vil fremover blive suppleret af en del værktøjer, som samlet set skal øge brugervenligheden og få endnu flere unge til at tage Det Blå Danmark til sig", siger Larrain
Hvad det præcis bliver, kan hun ikke afsløre endnu, men hun slår fast, at rekrutteringen via hjemmesiden skal foregå langt mere på de unges præmisser, end tilfældet er i dag:
"Unge i dag lever en stor del af deres sociale liv via internettet. Det er sådan, de plejer deres venner og finder informationer. De er også meget selvbevidste og derfor skal vi hjælpe dem til at definere deres mål og drømme. Og forhåbentlig vil der være rigtig mange, som føler sig draget af det, som vores uddannelser i Det Blå Danmark kan tilbyde", siger den nye kampagneleder.
Kilde: Danmarks Rederiforening