danmarks-rederiforening.gif

Sea Power ombygges på Fayard

Sea Power ombygges på Fayard
Sea Power inden ombygningen

Torsdag 8. marts 2012 kl: 13:42


A2SEA’s vindmølle installationsskib Sea Power, der var med til at installere de første havvindmølleparker Horns Rev 1 og Nysted Havmøllepark for godt 10 år siden, er ved at gennemgå en opgradering på Fayard.

For at kunne deltage i opstillingen af den nye Anholt Havmøllepark, er det været nødvendigt at udstyre Sea Power, der tilhører den første generation af installationsskibe, med en ny og kraftigere kran.

Med den nye kran om bord, får Sea Power næsten dobbelt så stor løftekapacitet som hidtil.

Sea Power

Length – 91.76 m

Breadth – 21.6 m

Draft -4.25 m

Leg length – 32 m

Deck load – 1.5 – 2.0 t/m²

Tanktop load – 5 t/m²

Free deck space – 1020 m² (subject to deck layout)

Total net deck load 2386 t (depending on stability)

Service speed – 7.8 kn

Redaktionen



Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- Norge slår ned på forurenende skibe
- Japanske containerrederier nedjusterer
- Græske rederier registrerer sig på Cypern
- Fremgang for DFDS på Østersø-rute
- Nu er Suezkanalen bygget helt færdig
- Jernbanegods fra Kina til Europa i vækst
- Finnlines forbedrer halvårsresultatet
- Egypten bygger ny kanal til Port Said
- Polaris: Vi vil være en ansvarlig investor
- Scorpio Bulkers fik kæmpetab
- Milliardær vil overtage Mols-Linien
- Ikke LNG til bornholmerfærgerne


Dagens mest læste

- Nu er Suezkanalen bygget helt færdig
- Russisk ubåd rummer teknologihistorie
- Jernbanegods fra Kina til Europa i vækst
- Fremgang for DFDS på Østersø-rute
- Norge slår ned på forurenende skibe


Ugens mest læste

- Maersk-skib tester ny Suez-kanal
- Containerskib påsejler villa ved Bosphorus
- Ubådsvrag i Sverige er fra 1916
- Danskdesignet isklasse-færge søsat
- Fragtskib gået på grund i Limfjorden
- Regning til Ærøfærgerne fra Svendborg
- Milliardær vil overtage Mols-Linien
- Hver fjerde boreskib er nu uden arbejde
- Polaris: Vi vil være en ansvarlig investor
- Containermarkedet fortsat skævvredet
Klik venligst
Klik venligst