Klik venligst
danmarks-rederiforening.gif

Pirater koster årligt Mærsk en halv milliard

Pirater koster årligt Mærsk en halv milliard

Tirsdag 22. februar 2011 kl: 15:37


Maersk Lines topchef Eivind Kolding sætter nu tal på, hvor meget de somaliske piraters hærgen koster A.P. Møller - Mærsk om året. I et interview med RB-Børsen siger Kolding, at det drejer sig om mindst 100 millioner dollar – svarende til 550 millioner kroner.

”Det er et kæmpe-issue, for det gør, at vi skal sejle hurtigere igennem piratzonen. Særligt de services, der betjener Østafrika, skal sejle i en ordentlig bue uden om, så der er en kæmpe omkostning. Jeg vil tro, at vores omkostning ved pirateriet i øjeblikket er mindst 100 millioner dollar”, siger Eivind Kolding til RB-Børsen.

Han langer samtidig ud efter politikerne, som han ikke mener, gør nok for at løse problemet.

”Det er et meget alvorligt problem, som det desværre ikke ser ud til, at de regeringer, der kan gøre noget, gør nok for at løse i øjeblikket. Vores opgave er at sørge for at skabe opmærksomhed omkring det. Fortælle, at der sker piratangreb hver eneste dag - heldigvis ikke alle sammen succesfulde - så der skal gøres noget ved det”, siger Eivind Kolding til bureauet..

A.P. Møller - Mærsk offentliggør onsdag morgen sit årsregnskab for 2010.

Kilde: epn.dk


Klik venligst

< Forrige side

Copyright © Maritime Danmark



Seneste nyt

- DFDS støtter tættere havnesamarbejde
- Hapag-Lloyd får godkendelse til fusion
- Issehoved tæt på ny kapitalindsprøjtning
- Banker skal hjælpe Mærsk med opsplitning
- Flere biler hos Mols-Linien i 1. halvår
- Søfartsstyrelsen indskrænker forbudsområde
- Næssundfærgen sejler videre
- Mols-Linien politianmeldt igen
- Lavere priser giver Læsø-færge fremgang
- Ærøexpressen er et skridt nærmere
- Danish Maritime Fair 2016 tæt på udsolgt
- Pioneering Spirit færdiggør første opgave


Dagens mest læste

- CIP køber amerikansk vindprojekt
- Krisen giver nye muligheder i offshore
- Hapag-Lloyd Cruises bestiller to nye skibe


Ugens mest læste

- Samka skinner som var den ny
- Lavere priser giver Læsø-færge fremgang
- Masser af lange ben i Esbjerg Havn
- 13 år gamle containerskibe skrottes
- Flere biler hos Mols-Linien i 1. halvår
- Maersk Supply Service sælger skibe
- Hvide Sande Shipyard leverer nybygning
- Bevægende gensyn med DSB-færge
- Hård kamp om blødende norsk offshore
- Analytiker kritiserer mulige Mærsk-planer
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst
Klik venligst